Over mij

Mijn naam is Annet Hofman (1962), en ik ben sinds 1996 werkzaam als psychotherapeut. Na een periode van 13 jaar bij de RIAGG Maastricht, afdeling Sociale Psychiatrie, heb ik in 2003 mijn eigen psychotherapiepraktijk in Sittard opgericht, waar ik sindsdien met veel toewijding werk.

In mijn praktijk richt ik mij op de behandeling van volwassenen met uiteenlopende psychische klachten. Mijn aanpak is gebaseerd op cognitieve gedragstherapie (CGT), waarbij we samen onderzoeken hoe gedachten, gevoelens en gedrag met elkaar samenhangen. Daarnaast maak ik gebruik van andere behandelmethoden zoals EMDR, Emotionally Focused Therapy (EFT), Acceptance and Commitment Therapy (ACT) en Compassion Focused Therapy (CFT), afhankelijk van wat het beste aansluit bij uw situatie.

Naast mijn werk in de praktijk ben ik actief als docent en supervisor. Sinds ongeveer 2000 geef ik met veel plezier les in cognitieve gedragstherapie en angst- en stemmingsstoornissen bij RINO Zuid in Eindhoven. Ook ben ik al zo’n 30 jaar supervisor voor de Vereniging voor Gedrags- en Cognitieve Therapieën (VGCt).

Mijn streven is om samen met u op een respectvolle en betrokken manier te werken aan herstel en persoonlijke groei. Mocht u vragen hebben of een afspraak willen maken, neem dan gerust contact op.

KvK nummer: 14072219

Big registratie GZ psycholoog: 79 04 59 42 125

BIG registratie Psychotherapeut: 99 04 59 42 116

AGB code zorgverlener: 94002305

AGB code praktijk: 94055236

Lidmaatschappen:

  • Lid, erkend supervisor en leertherapeut van de Vereniging voor Gedragstherapie en Cognitieve therapie (VGCT)

  • Gevisiteerd lid van de Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen & Psychotherapeuten (LVVP)

Belangrijke informatie:

Verwijskaart: u dient zelf te zorgen voor een verwijskaart of verwijsbrief van uw huisarts, bedrijfsarts of een andere verwijzer. Daarnaast heb ik het nummer van uw identiteitsbewijs, uw burgerservicenummer en lidmaatschaps-nummer van uw ziektekostenverzekering nodig.

Duur van een consult: afhankelijk van de aard van de behandeling, wordt voor iedere afspraak tijd gereserveerd. Over het algemeen duurt een gesprek ongeveer 45 minuten. Wanneer u niet naar een afspraak kunt komen, dient u dit minimaal een volle werkdag (24 uur) van te voren aan te geven. Aangezien een niet doorgegaan contact niet declarabel is bij de ziektekostenverzekeraar zal een gedeelte van de gederfde inkomsten bij u in rekening worden gebracht  (€ 35,-) als u zonder bericht niet op de afspraak komt.

Bereikbaarheid: telefonisch: 06-40263457; u kunt uw bericht inspreken, dan wordt u zo spoedig mogelijk teruggebeld. Email: annethofman@outlook.com Wanneer ik met vakantie ben of mocht ik langdurig ziek zijn, dan kan ik in overleg met u een waarnemingsregeling treffen.

Geheimhoudingsplicht: de inhoud van de gesprekken valt onder de geheimhoudingsplicht. Er gaat geen enkele informatie naar derden (bv. arbo-arts, verzekeringarts), tenzij u daarvoor toestemming heeft gegeven.

Het behandelplan: de eerste gesprekken zijn bedoeld om uw probleem te verhelderen. Op grond hiervan, zal ik een behandelplan opstellen, wat ik met u zal bespreken. Deze informatie wordt samengevat in het zogenaamde intake-verslag. Indien u hiertoe toestemming geeft, zal dit verslag naar de huisarts worden opgestuurd. Aangezien de huisarts u heeft verwezen voor behandeling van uw klachten, vind ik het van belang om hem/haar te informeren over uw behandelplan. 

Vergoeding: de behandelingen in de Specialistische GGZ  maken deel uit van het basispakket van uw zorgverzekering. De kosten worden rechtstreeks bij de zorgverzekeraar gedeclareerd. U hoeft hiervoor niets te doen. Voor deze behandelingen geldt het wettelijk eigen risico van uw zorgverzekering. In 2025 bedraagt het eigen risico 385*. Raadpleeg vóór de start van uw behandeling uw zorgverzekeraar en controleer uw verzekerings-voorwaarden.  *Afhankelijk van uw zorgpolis kan het zijn dat u hebt gekozen voor een hoger eigen risico.

Meten van kwaliteit en effect van de behandeling: één van de manieren om de kwaliteit van zorg te meten, is door het gebruik van vragenlijsten. In deze praktijk wordt gebruik gemaakt van twee soorten vragenlijsten; een vragenlijst om het effect van de behandeling te meten (vragenlijst over uw klachten vóór en na de behandeling) en een vragenlijst met betrekking tot uw tevredenheid over de behandeling. Deze vragenlijsten zullen aan u worden voorgelegd aan het begin en aan het eind van de behandeling.

Hoe te handelen bij klachten over uw behandelaar: ik hoop op een prettige samenwerking en dank u voor het in mij gestelde vertrouwen. Heeft u desondanks klachten over de behandeling of bejegening, dan kunt u terecht bij de klachtencommissie van de Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychotherapeuten (LVVP, https://lvvp.info/). Link naar de klachtenregeling van de LVVP: https://lvvp.info/voor-clienten/wat-als-ik-ontevreden-ben-de-behandeling/

Als u meer wilt lezen over regelgeving, beroepscode etc. rondom vrijgevestigd psychotherapeuten kunt u dit vinden op de site van de Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen & Psychotherapeuten.